Proč je důležité dbát na dostatečný příjem železa?

Proč je důležité dbát na jeho dostatečný příjem ve stavě?

Nedostatek železa způsobuje zvýšenou únavu, vyčerpanost organismu, chudokrevnost nebo problémy s pamětí. Tělo není schopné si samo železo vyrobit, proto je nutné ho dostatečně přijímat ve stravě.
Je prokázáno, že čerstvé ovoce a dostatek syrové zeleniny bohaté na vitamín C zvyšuje až dvojnásob vstřebatelnost železa!

Konzumujte ideálně denně 4 skupiny potravin: obiloviny, luštěniny, zeleninu a ovoce.

Nejvíce bohatá je quinoa, cizrna, červená a zelená čočka, bílé fazole, sezamová a slunečnicová semínka, dýňová semínka nebo samotná dýně, hrách či sója a také listová zelenina nebo houby.

Hlídejte si doporučený denní příjem, který závisí na věku a pohlaví!

Železo se z rostlinné stravy hůře vstřebává a proto je doporučená denní dávka vyšší cca 14 mg pro dospělého muže a 33 mg pro dospělou ženu.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení